środa, 21 maja 2014

Bajka o szczurzycy

     Przeczytałam właśnie ,,Autostopem przez galaktykę", tam była taka rasa, której przedstawiciele tworzyli wybitnie złą poezję, a potem zmuszali innych do jej słuchania, co często kończyło się dla tych innych tragicznie. Po przeczytaniu tej książki dowiedziałam się nareszcie, gdzie znajduje się miejsce, do którego będę pasować. Teraz muszę poszukać pilnie planety Volgonów. Tymczasem wierszyk stary bardzo, płacz i zgrzytanie zębów mile widziane. 

Czy będzie wojna, wojna?
Pani o tym słyszała?
Cała drżę niespokojna!
Czy myśliwce widziała?
Rzecz to przerażająca,
Niebezpieczna, okropna,
Ale tak ekscytująca!
– gada baba ,,roztropna".
Mądra szczurzyca szara,
Co dobrze włada mową,
W garnku się schowała,
Wzdycha i kręci głową.
(podnosi się pokrywka)
Rzeknę nie bez goryczy,
Wojna dobra rozrywka,
Póki nas nie dotyczy.

Jeszcze.

http://www.zerochan.net/887404
Bardzo często odnoszę wrażenie, że nikt nie zna tej serii, a mangi nie czytał to już absolutnie nikt nikt.  W zasadzie obrazek nie ma żadnego związku z treścią notki, ale ponieważ notka ma treści faktycznej tak niewiele, że gdyby trzeba było ją zaokrąglić, co właśnie uczynię, to trzeba by ją zaokrąglić do zera, więc ponieważ treść notki nie istnieje, to po co obrazek ma się odnosić do czegokolwiek? Rzucam szkołę, idę pod schody siedzieć tam szesnaście lat i zostać świętym mieszkać w beczce i być filozofem.
     Chciałam zrobić tak, by to ,,jeszcze" ociekało krwią, ale nie starczyło mi umiejętności, dlatego proszę, byście wyobrazili sobie, że właśnie nią ocieka, ale jeśli nie chcecie, to nie musicie, naprawdę, nie czujcie się w obowiązku. Czuję się teraz jak Kochanowski i Krasicki w jednym, prawdziwa satyra na leniwych chłopów mi wyszła. Hm, właściwie to nie, ale ,,satyra na leniwych chłopów" brzmi uroczo durnie i paskudnie. Naiwny ten wierszyk, ale w końcu bajka. Co tam ciekawego u Was (tak mi się skojarzyło)? 

12 komentarzy:

  1. Twórczość myszy zawsze mile widziana. <3
    Ja widziałam Nurarihyona, ja! A nawet mogę się pochwalić tym, że całkiem lubię tę serię. Fukuyama tak pięknie operował tam swoim głosem. <33

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki nie czytałam, oglądałam film. Film zabawny, dziwny i trochę nielogiczny - idealnie pasujący do obecnych czasów XD
    Wierszyk trochę prosty, bez ukrytych znaczeń, wiadomo o co chodzi. Pisałaś lepsze :p
    Mangi ani anime nie widziałam tego cyklu, te oczy mnie zniechęcają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna poezja, szanuję.
    Też bym chciała rzucić szkołę, nie dość, że męcząca, to jeszcze kosztuje mnie kupę forsy ;_;

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny ten wierszyk! Cholernie mi się podoba!
    Tego o tamtego to ja nie znam, ale mój Aruś powiedział, że kojarzy i streścił mi całą fabułę, może kiedyś się do tego dorwę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wierszyk wspaniały bardzo, moje mu do pięt nie dorastają! Na prawdę masz talent i marnujesz się w tej szkole ;__; Czemu tak mało piszesz?
    Wiem, że jest źle i za późno już (sumimasen), ale coś mnie tknęło i o to wyszedł efekt: http://www.iv.pl/images/02722524788342043532.jpeg

    Nie lepiej zamieszkać w słoiku?

    OdpowiedzUsuń
  6. Myszałkowy wiersz! Jestem bardzo na tak.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wierszyk interesujący, to anime znam tylko z tytułu niestety, kiedyś miałam w planach żeby się zaznajomić. Ja się cieszę, że szkołę mam już za sobą (studia są spoko, ale liceum brrr...).

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa rasa, mam wrażenie, że gdzieś już ich widziałam... A ten opening wybitnie mi się wydaje sympatyczny. Tak bardzo, że jak sobie oglądam teraz tę serię, to często go nawet nie opuszczam przy kolejnych odcinkach :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS A może tak przerzuciłabyś się na disqusa? :3 Bo tutaj, jak się chcę dowiedzieć, czy mi odpowiedziałaś, to muszę się zapisać na subskrypcję absolutnie wszystkich komentarzy, których masz na tyle sporo, że zapychają skrzynkę, dlatego zrezygnowałam z tego u Ciebie :p

      Usuń
  9. Satyra na leniwych chłopów? Brzmi nieźle. Anime nie znam, ale nie zaszkodziłoby na nie zerknąć. ;)
    Ryuuk tańcujący z jabłkiem... C:

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę dobry wiersz :)
    O anime słyszałam, ale nigdy jeszcze nie widziałam.
    Muzyka na koniec notki- no skądś znam tą świetną piosenkę :P

    OdpowiedzUsuń