czwartek, 13 marca 2014

Ulubione openingi

     Nigdy nie zrobiłam takiej notki, a wszyscy dookoła zrobili, więc co się będę hamować, raz się żyje i można wszystkich ulubionymi openingami pomaltretować. Ciekawe, które z nich znacie i co o nich sądzicie.

10. Mirai Nikki – Kuusou Mesorogiwi – Yousei Teikoku


     Zaczynamy od końca. O ile samo anime jest raczej słabe, to gdy ktoś mnie zapyta, jak powinien wyglądać dobry opening, to automatycznie przychodzi mi na myśl Kuusou Mesorogiwi. Wpadające w ucho, trochę mroczne, oryginalne, na temat, z ciekawą koncepcją... Wręcz wciąga widza w całe to szaleństwo, którym przesiąknięte jest anime. Po prostu nie sposób przewinąć. 


9. Katanagatari – Katana to Saya ˜– Ali Project


     Nie dość, że anime bardzo specyficzne, to zespół chyba jeszcze bardziej. Ali Project to dla większości po prostu ,,kocia muzyka", ,,zawodzenie" albo ,,piszczenie", ale gdy trochę się z nim osłucha, to nagle zaczyna się podobać, bardzo podobać, tutaj zaś pasuje idealnie. Od strony graficznej opening prezentuje się równie dobrze, trochę przypomina mi pod względem wizualnym Mononoke. 

8. Gosick – Desitn Historie – Yoshiki Lisa


Dziwne, że to jedno z pierwszych anime, jakie obejrzałam, wtedy strasznie spodobał mi się opening i teraz, gdy obejrzałam już ,,trochę" więcej, nadal tak samo mi się podoba. Piękne secesyjne motywy, żywa melodia, kwiatki, zawijaski, po prostu cud truskawka. Szkoda, że anime zaczyna się psuć w drugiej połowie.

7. Lady Oscar – Bara wa Utsukushiki Chiru – Hiroko Suzuki


Ten opening jest po prostu piękny, nie mogę inaczej tego ująć, piękny i poruszający. Teraz już nie znajdzie się raczej w anime wokalistek o takim głosie, tyle przegrać, tyle stracić.

Bezimienne kwiaty kwitnące na polu mogą jedynie kołysać się na wietrze, 
Lecz ja urodziłam się z przeznaczeniem róży, Narodziłam się by żyć w chwale i zaciekłości. 


Azaliż gdyż jutub jest ograniczony, zapodaję link. To jedno z moich ulubionych anime, wcale nie dlatego, że jest o kosmitach. No, może trochę dlatego. Polecam wszystkim! Opening jest nawiązaniem do starej kreskówki o facetach w czerni, sam tytuł Zimnopalca dziewczyna jest rozbrajający.

5. Umineko no Naku Koro ni – Katayoku no Tori – Akiko Shikata


Jest włoski, jest rozmach, jest czerwień, są złote motyle. Szkoda, że fabuła w anime nie jest równie wspaniała, co muzyka. Cała ścieżka dźwiękowa jest bardzo klimatyczna, w podobnym tonie, niepokojąca i elegancka. Można by się spodziewać jakiegoś mrocznego kryminału albo horroru, a dostaje się kulawą i koloruśną opowiastkę bez zakończenia. Cóż, pozostaje oryginalna kinetic novel i opening do anime.

4. Paprika – Mediational Field – Susumu Hirasawa


Opening równie ładny, co odrealniony. Kiedyś trafiłam na piękny jego cover w wykonaniu Kaito i Rin, a potem szukając piosenki, odnalazłam to i zachwyciłam się jeszcze bardziej. Jest w tym coś baśniowego, ale zarazem bardzo codziennego i bliskiego naszej wyobraźni. Kto nie chciałby czasem tak sobie poskakać we śnie? Szkoda, że nie mam jak obejrzeć tego filmu. Z tego, co wiem, w soundtracku można usłyszeć Vocaloida Lolę :)

3. Psycho-Pass – Abnormalize – Ling Tosite Singure


Zdecydowanie najlepsza część tego anime. Zarówno grafika jak i muzyka w openingu są po prostu idealne, fruwające erytrocyty, ciemne tło, delikatny, niemal szepczący głos. Mnie tam te niebieskie krwinki i śpiewanie o dystopii przekonują. 

2. Sayonara, Zetsubou Sensei! – Hito Toshite Jiku ga Bureteiru – Kenji Otsuki


Najidealniejszy ideał, cud na cuda, rzec nic nie sposób aż, bo mowa sparaliżowana wspaniałością. Trzeba zobaczyć, bo mysza udławiła się kolejną superlatywą. Możecie sobie mówić, że słoń mi nadepnął na ucho, ale uwierzcie mi - obejrzyjcie anime i skupcie się dokładnie na openingu. Jestem niemal pewna, że nagle strasznie się Wam spodoba.

1. Zoku Sayonara, Zetsubou Sense! – Kuusou Rumba – Kenji Otsuki, Ai Nonaka, Marina Inoue, Yu Kobayashi, Miyuki Sawashiro, Ryoko Shintani 


No dobrze, oszukałam Was. Tak naprawdę to to jest mój ulubiony opening. A jakie są Wasze?

56 komentarzy:

  1. A gdzie oppening Steins;Gate?! Mój ulubiony <333 Psycho-Pass ma dobre oba oppeningi :D W Level-E oppening jakoś mnie nie zachęcił, wolałem zakończenie.O mój Broże! Level-E, *wspomnienia wracajo*. W SnK fajny jest też drugi oppening, kiedy śpiewają gloria i używają trójwymiarowego manewru w lesie. KnB, ma fajne oppeningi też C:
    Goshick mi się spodobał, dodać do PTW. Umineko no Naku Koro ni też przypadło mi do gustu, lubię słuchać chórów. Paprika, lub też PapRINka, którą śpiewa Kaito xDDD Ten Gakupo na bakłażanie. Wszystkie oppeningi świetne C: Muszę pościągać i wrzucić do słuchania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szału nie robi :P Drugi opening to już nie to samo, samochód z różowymi spalinami, serio? Dziesiątki lepszych znam. Ja, nieprzejednana. Drugi opening SnK jest po prostu śmieszny, towarzyszu! \
      KnB ma najfajniejsze endingi.
      Gosick raczej średni, dużo lepszych serii masz na liście :)

      Usuń
    2. E tam różowe spaliny, ja widuję niebieskie na Żnińskim PKS. Różowy to jakaś odmiana, początek drugiego oppeningu fajny. Fajny bo po Angielsku i mogłem sobie sam tłumaczyć, a nie ta gunwniane tłumaczenie :(
      Ten moment mi się tylko podobał z oppeningu, jak tak pomyśleć o całokształcie to masz rację :)
      Pani pułkownik, gdzie oppening Death Note?! Ten drugi już mniej szału robił.
      Lepsze pozycje powiadasz, BoBoBo? Atak włosów z.. ekhem. Ściągnę je wszystkie! Kto bogatemu zabroni? Hacking to the Gate!

      Usuń
    3. To już lepiej Black Lagoon:
      https://www.youtube.com/watch?v=31V0fT0f_Wo
      Teraz to zabrzmi dziwnie, ale czasami ja już bardziej zrozumiem coś po japońsku XD Choć dla mnie wszystkie języki są kosmicznie trudne ;/ Czasem taki cud, że wiem, co coś znaczy w piosence. Psycho-Pass opening na tej zasadzie jakimś cudem rozumiem. Dla człowieka, który ledwo zdaje z niemieckiego to jest cud.
      Ten drugi podobał mi się bardziej, przynajmniej był oryginalny, bardzo oryginalny.
      Sayonara, Zetsubou Sensei!, towarzyszu.

      Usuń
    4. W gimnazjum dobrze Ci szło z niemieckiego przecież. Za mało w siebie wierzysz.
      Black Lagoon fajny oppening ma, lubię rockowe piosenki, ciekawe jakby było z polskimi słowami C: Trza dodać na MALa!

      Usuń
    5. WOW WOW WOW WOW!
      https://www.youtube.com/watch?v=T2Mxum7wG28
      WOW WOW!

      Usuń
    6. Tak, dobrze, żeby poprawić wszystkie jedynki, potem za ciosem wyjść na trzy, a potem prace dodatkowe, by mieć na koniec cztery. Wyszlo dobrze, ale jakim kosztem ;__;
      ,,Mam dużą spluwę, dostałam ją od swojego pana. Pieprzyć sprawiedliwość, chcę tylko poczuć twoją bliskość... Jestem twoim aniołem, ale nie mam aureoli" Dalej jest równie ambitnie XD
      O_O Kaito. Wolałabym zobaczyć pierwszy opening w jego Whisperze.

      Usuń
    7. "Na miłość boską, ten zepsuty świat pozbawiony jest szczęścia"
      Fajny nawet xD
      Poszukam C:

      Usuń
    8. Zobacz opening Deadman Wonderland :D

      pułkownik mysza

      Usuń
    9. A to pamiętam :D Pokazywałaś mi kiedyś, a ja myślałem, że to Linkin Park śpiewa. Musze dodać kolejne Anime na MALa :D Oppening fajny, zapadł mi w pamięć. Chyba gdzieś go już też słyszałem. Albo nie.
      Nie ma Kaito Psycho-pass innych :C

      Usuń
    10. Deadman Wonderland średnie jest.

      Usuń
    11. Ale można obejrzeć, tylko 12 odcinków. Opening straszny, ale sama muzyka fajna :D

      Usuń
  2. Po prostu wiedziałam, że będzie tu co najmniej jeden z SZS ;-:
    Umineko ;-; ja nie wiem, opening ten jest tak genialny! Moi sąsiedzi wysłuchują go jak jestem sama w domu i śpiewam ;_:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz możecie zapisać się do Klubu Jasnowidzów i pracować razem z resztą członków dla dobra naszej ojczyzny.
      Ja jedynie stary, dobry opening Lady Oscar śpiewam. I czasami Mirai Nikki.

      Usuń
    2. Ja wszystko xD Higurashi, Umineko..ale najczęściej HOTD ;-: nie wiem czemu ale tak przyjemnie mi się to śpiewa!

      Usuń
    3. Hihi, a ja zaczęłam piszczeć Calendula Reqiem i Suna no Oshiro. Boże, nie wybaczą mi tego sąsiedzi.

      Usuń
    4. Uuu, to też mam w repertuarze X3 Moi sąsiedzi już mnie nienawidzą, wierz mi.

      Usuń
    5. Moim chyba jednak się należy C:

      Usuń
    6. MOim tysz, puszczajo mi disco polo ;_:

      Usuń
    7. Moi jednak aż tacy źli nie są ;0

      Usuń
  3. Level E <3 Opening świetny, a samo anime wspominam bardzo dobrze. Przypomniałam sobie teraz o nim, mam sentyment do tej serii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że praktycznie nie ma podobnych rzeczy :C

      Usuń
  4. >Lady Oscar
    Bardzo dobry gust widzę. Szkoda, że troszkę wyżej to tylko nie zawisło~

    >Yousei Teikoku
    O Jezu tak. Genialne openingi do gier robi~ Opening do "Queen's Gate: Spiral Chaos" zwłaszcza jej świetnie wyszedł. Ten do "Super Heroine Chronicle" już nieco bardziej "Generic animu song" przypomina, ale nadal słucha się go wybornie.

    >Ali Project
    Za Ali Project sam nie przepadam szczerze powiedziawszy. Ich jedyną piosenką, która mi faktycznie podeszła, był chyba opening Linebarrela... choć i w jego wypadku jakoś bardziej lubię instrumentalną wersję z "Super Robot Taisen L" na Nintendo DS.

    Podoba mi się ogólnie fakt, że wybrałaś w dużej mierze takie nietypowe dla animu piosenki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie anime nie oglądałam, czytałam jedynie mangę i bardzo mi się podobała, choć było kilka nieścisłości historycznych, które mi przeszkadzały. W sumie ciężko mi było ustawić listę, bo te utwory lubię praktycznie jednakowo, wisi sobie na tej szczęśliwej siódemce.
      Nie orientuję się za bardzo w grach, ale zaraz sprawdzę :) O, opening Super Heroine Chronicle faktycznie świetny. Z ich piosenek szczególnie lubię Wahrheit, choć kręcące się w teledysku Maryje przyprawiają mnie o wypadnięcie oczu z wesołości.
      Ali Project jak dla mnie ma wiele piosenek, które mają bardzo monotonne brzmienie, zwłaszcza w zwrotkach, ale sporo im faktycznie wyszło, na przykład endingi do Code Geass, Boukoku Kakusei Catharsis (taniec z kroplówką bardzo), genialne Kyomu Densen.
      Nie wiem, czy są nietypowe, to po prostu openingi, które lubię najbardziej :)

      Usuń
  5. Level E było świetne, i opening mi się też podoba bardzo :) Tak samo Paprika, tam są ze 2 motywy muzyczne i ich remixy, ale i tak mi się podobają :D Kuusou Rumba też lubię, słyszałaś może wersję polską Insomnia dub? Naprawdę nieźle to zrobili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żaluzje z pokoju oddam, jak ktoś mi jakieś anime podobne do Level E wskaże ;__; Nie słyszałam, jestem raczej negatywnie nastawiona do polskich fansubów, tylko kilka na poziomie widziałam.

      Usuń
    2. Hej, kojarzę tych ludzi z innych dubów :) Wow, jestem pod wrażeniem!

      Usuń
  6. Noo, Gosick średni pod względem fabuły, ale sentyment mam :D
    O tak, pierwsze 2 pozycje również wielbię (ah to podśpiewywanie sobie "runba runba runba" :3) W ogóle Ootsuki Kenji ma świetną muzykę do anime, z Hellsinga Ultimate wyłapałam "Akuma stocking" (i znowu nucenie :D akuma stocking, dub dubi du!).
    Chciałabym obejrzeć Paprikę, ten op jest taki nieziemski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włosy ,,Viktoriki" ;)
      A ja jestem zła i nie mogę tego jakoś do końca obejrzeć :C Mangę z 240 rozdziałami zaczęłam czytać, ambitnie.
      Chcialoby się, ale nie da się.

      Usuń
  7. Ja nie dokonałam takiej listy, bo sama nie wiedziałabym jak ją skomponować... naprawdę ciężko mi wybrać ulubione op i ed a co dopiero ustawić je w jakiejś kolejności...
    Level E tak bardzo. <3 Kocham zarówno opening jak i ending. O Umineko mam to samo zdanie, taki ładny op z rozmachem a seria taka przeciętna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez długi czas też miałam problemy z wybraniem tylko kilku ulubionych, ale jakoś się udało. Może z endingami też się uda,.
      Zarówno w openingu jak i endingu dużo ufo :D Jakąś serię o kosmitach bym obejrzała, ale nie ma :C

      Usuń
  8. Lubię większość z tego, co wymieniłaś C: ale coś mi nie pasuje w Lady Oscar. Piosenka Nany Kitady jest bardziej żywa O__o (kiedyś słuchałam oryginału i teraz podpatrzyłam na youtubie), to nie śpiewa przypadkiem jakaś inna artystka? Bo aż mnie ciekawość zżera XD.
    Kocham open do Mirai Nikki, ale jeśli chodzi o Gosick zdecydowanie bardziej wolę ending (jest mega epicki), ALI project w każdej wersji openingowej gniecie system!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu mnie zabiłas ;__; Faktycznie to nie ona ;__;

      Usuń
    2. Posłuchałam wersji Nany i zniszczyło mi uszy. Nigdzie nie mogę znaleźć, kto śpiewa to w oryginale, ale fail, mega fail. Hiroko Suzuki śpiewa to w oryginale.

      Usuń
  9. Łał znam aż jeden OP z Twojej listy XD Ja uwielbiam i 1 i 2 OP z Psycho-pass. I jak mi się wydaje przy tym anime pierwszy raz spodobał mi się Ending. Niektóre nutki z soundtracku również lubię od czasu do czasu sobie posłuchać :)
    Kiedyś chciałam też zrobić sobie taką listę ulubionych OP, ale po stwierdzeniu, że większość będzie z Bleacha to zrezygnowałam z tego pomysłu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę tylko jeden? XD To aż niemożliwe. Po tym, jak obejrzało się serię o dziewczynkach jedzących ciastka, które nie mają paznokci, to zaczęło się zwracać większą uwagę na endingi:
      https://www.youtube.com/watch?v=lX-yENHkeMo
      Drugi opening jak dla mnie był już taki jakiś plastikowy.
      Też chciałam pozapodawać różne z Bleacha, ale w porę się ogarnęłam XD

      Usuń
  10. Ach, dobry opening może zachęcić do anime^^ Mnie osobiście do Psycho-Pass zachęcił właśnie OP, który znalazłam na jakiejś liście TOP OP etc etc na jutubie i tak PP zostało jednym z moich ulubionych anime...

    A openingi do Sayonara Zetsubou Sensei szalenie mnie zaciekawiły, spróbuję to obejrzeć:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Psycho-Pass jak dla mnie zbyt nachalnie wszystko pokazuje, nie daje żadnego pola do własnego zdania, BO TAK I JUŻ. Ale opening ładny, choć ludzie tłumaczą go zwykle tragicznie, nie wiem dlaczego.
      Koniecznie trzeba obejrzeć :) Ale nie gwarantuję, że się spodoba, to bardzo, bardzo specyficzne anime.

      Usuń
  11. Najbardziej lubię OP z Mirai Nikki OwO Może dlatego, że tylko to anime z podanych oglądałam XDDD Żal mi siebie ;-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mirai Nikki jest mordercą musków C:

      Usuń
  12. Jestem zachwycona miejscem drugim, anime obejrzeć muszę, bo opening bardzo podoba mi się już teraz.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mi się podoba op z Sayonara Zetsubou Sensei, ogólnie mam w planach obejrzenie tej serii :D
    Do moich ulubionych openingów zaliczają się praktycznie wszystkie z Gintamy, pierwszy z Durarary, a ostatnio wpadł mi jeszcze w ucho op ze Space Dandy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pray z Ginatmy mi się podobało :D Dzieciństw mi przypomina, dlaczego? D:

      pułkownik mysza

      Usuń
    2. Ja chyba najbardziej lubię 'Donten' i 'Tougenkyou alien', epickie są :)

      Usuń
  14. Nie znam żadnego openingu z twojej listy xDDD Aczkolwiek niektóre wpadają w ucho ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Brakuje mi Deadman Wonderland i Steins;Gate. ;;" No i żeby było zabawniej, myślałam o Rumbie, podczas oglądania Twojego drugiego openingu a tu proszę, psikus. XD Jeżeli chodzi o Psycho-Passa, to endingi są zdecydowanie lepsze niż openingi, chociaż drugi jest moim ulubionym z całej dwójki. Mamy podobne gusta, co mnie cieszy. Co ciekawsze, na liście nie masz Evangeliona. XDDDDDDDDD To jakiś cud.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wahałam się, czy nie zamieść tu Deadman, ale o Steins;Gate nawet nie pomyślałam, jakoś średnio do mnie ten opening przemawia, jest przeciętny.
      A miało być NGE :D Na liście endingów z pewnością będzie, więc przygotuj się mentalnie.

      Usuń
    2. Nje, nic nie pobije pierwszego openingu :C

      Usuń
  16. Jestem jakimś dziwnym człowiekiem, ja z reguły openingi po prostu przewijam xD Tak więc większości z nich nie kojarzę. Chociaż są takie, które znam i uwielbiam, jak chociażby ten od Umineko, true, muzyka to jedyne, co było w tym anime dobre.
    Ale generalnie to uwielbiam opening do Ghost in the Shell: Stand Alone. Origa jest cudowna, kobiecy wokal i elektroniczne dźwięki jeszcze nigdy nie brzmiały tak pięknie. Rosyjski język zresztą również.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jakie to openingi C: Uwielbiam je oglądać, słuchać, nucić, porównywać, wyszukiwać, takie myszowanie. I Battler w sumie też b6ł na plus, ten chłopak okropnie mi przypomina samą siebie.
      Inner Universe? Wolę z Ghost in the Shell inny utwór - Making of Cyborg.

      Usuń
    2. Ja raczej przewijam, jakoś mnie nudzą, co nie znaczy, że nie słucham, ściągam sobei tylko full wersję i lecimy~~ Nie obejrzałam nawet Umineko do końca, także. Z tego, co pamiętam, to Battler miał dużo zapału, ale do rozwiązywania zagadek brał się tak, ekhem, od kury strony. Takie odniosłam przynajmniej wrażenie; w sumie, jakoś do nikogo z Umineko nie zapałałam sympatią.
      Making jest świetne, co Kawai to Kawai, ale brałam pod uwagę regularną serię telewizyjną... Yoko Kanao też cudowna. Chociaż Inner Universe wypada nieporównywalnie gorzej, jeśli chodzi o stronę wizualną, ta grafika, wtf.

      Usuń
    3. Full wersje są dla mnie zbyt... full. No za długie i tyle :D Battler używał magii, ale twierdził, że ona nie istnieje, o to bardziej mi chodzi, w sensie ten cudowny upór.
      Czemu ja nie zachwycam się Origą jak wszyscy inni? Jestem jakaś ułomna? ;_;

      Usuń
  17. Oglądałam tyle anime, a oprócz "Lady Oscar" reszty openingów (i anime) nie widzialam, trzeba kiedys nadrobic. Moze kiedys ~~ Sama tez moze kiedys zrobie taka notke, dwa razy na konwencie prowadzilam panele o openingach i tym co mowia o serii, ale do azjatyckich dram, a nie anime ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prowadzenie paneli, odwaga bardzo :D Dramy D: Wszyscy je oglądają, a ja jakoś nie umiem. Jestem wybrakowana C: Moja lista anime do obejrzenia jest straszliwie długa, ale nie chce mi się oglądać niczego oprócz Kuroko no Basket, same mangi tylko czytam.

      Usuń
    2. Na dramy tez trzeba miec wene, a i nie wszystkie sa fajne, jak z anime - zawsze mozna zle trafic... Ja w sumie adminuje dramawiki.pl i kilka innych stron o dramach, to czesto tez prowadzilam panele na ten temat ;D

      Usuń
    3. Teraz nie przemawia do mnie nic, co trzeba oglądać :/ Mangi czytam we własnym tempie i to wygodniejsze. Dramy do czytania potrzebne, szukam, szukam. XD

      Usuń