czwartek, 5 września 2013

Ballada o zapracowanej myszy

      Dzisiaj uraczę Was częstochowskimi rymami w marnym wierszyku, napisanym na szybko. Poetą to ja nie będę, ale to nie forma się liczy, tylko sens. Przyszedł mi pomysł, że napiszę balladę o swych dziejach i nie mogłam się powstrzymać. Taką mini balladę. Kieszonkową. 

Ballada o zapracowanej myszy

Żyła sobie kiedyś mysz niezwykle wesoła, 
Jednak pewnego dnia dopadła ją średnia szkoła.
Gdy mysz ujrzała swój plan lekcji, była zrozpaczona, 
Nawet słoneczko będzie spać dłużej niż ona.

Autobus na drodze kona,
Mysz jest bardzo zmęczona,
Każdy okruch chwili jest na wagę złota, 
Lecz nie mija do nauki ochota.

Niestety, mysz nie ma czasy na komputera włączanie,
Ani na notek pisanie, czytanie i komentowanie.

Ale nie opuszczę Was jeszcze,
Jakieś posty kiedyś zamieszczę.

      W poniedziałek wyjeżdżam na wyjazd integracyjny, tylko nie to. Wracam w środę, mam nadzieję, że jakoś to przeżyję, chyba nigdy aż tak nie chciałam nigdzie jechać. Trzymajcie za mnie kciuki i życzcie mi szczęścia. Taki fajny tag robię z niezastąpioną Anią, ale MAL nie działa oczywiście i będziecie musieli trochę poczekać.


       Niczego nie słucha się podczas jazdy tak dobrze jak tego. Uwielbiam poranki, gdy mgła spowijająca trzciny i trawy zaczyna lśnić w blasku wschodzącego słońca. Tyle jeleni, saren i innego żywioła dookoła.

50 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Podpisano: Prześmiewcza żona, już niedługo maturzystka

      Usuń
    2. NJE.
      Podpisano: biedna mysza, która będzie pisać ballady o życiu swym.

      Usuń
    3. Żono, jesteś swagersem burżujskim, ziąąą.

      Usuń
    4. I wpie...zajadam się kebabem na ławeczce pod Pałacem Kultury xD
      Nie jestem swagersem burżujskim, widziałaś moją cegłę?

      Usuń
    5. Ojtam, ojtam, jesteś taką hybrydą.
      Silnik hybrydowy.
      Tokarka.
      Festiwal Dzikich Skojarzeń.

      Usuń
    6. Czyli jestem hipsterem? D: D: D:

      Usuń
    7. D: Straszna prawda wyszła na jaw. Burżujskim hipsterem.

      Usuń
    8. Ale ja jestem tylko mentalnym hipsterem, pierwotnym hipsterem. Jakbym była burżujem, to bym kupowała mangę na bieżąco i dokupiła brakujące Ourany. A ile zakończonych mang bym kupiła, ohohoho!

      Usuń
    9. Majteczki w kropeczki, łohohoho!

      Usuń
  2. "Rolling Girl" niesamowicie mi pasuje do pierwszych dni września. Szkoła to zło, a najgorsze są starsze panie w autobusach D:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, najgorsi są uczniowie szkół wojskowych. Paczą się.

      Usuń
  3. Świetnie Cię rozumiem, bo nigdy nie przepadałam za (o zgrozo, najczęściej klasową) integracją.
    Ściskam z całych sił i mam nadzieję, że jakoś to przetrwasz :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię mieszkać z obcymi ludźmi, kocham spędzać czas z rodziną i lubię sama sobą dysponować. Wyjazd to tragedia.

      Usuń
  4. Się wzruszyłam, taka smutna ta ballada, a jaka prawdziwa. *chlichlip*
    Nie no ładnie Ci wyszła, przynajmniej ma jasny sens nie to co od niektórych wybitnych poetów. xD
    Też jestem zła, że mal nie działa, no jak to tak, ja tu muszę listę uzupełnić?! >.<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. T_T Mnie też wzrusza za każdym razem jak ją czytam, aż zapominam, że chodzi tutaj o mnie. Hi, to miła odmiana, bo generalnie piszę tak, że sensu za Chiny nie da się pojąć.
      Ja też, bez MAL-a jak bez ręki.
      http://3.bp.blogspot.com/-B0WS4q6dE4o/Uieoi7mcD2I/AAAAAAAAF_Q/0FoDWcIQlqM/s400/d6c33ec4826f96d742471b4eb154b656.png
      D:

      Usuń
  5. Twoja ballada to najbliższa memu sercu poezja T^T wzruszyłam się. Serio, współczuję tych godzin lekcyjnych i podziwiam twoją pracowitość. Ja pierwszy raz od 15 lat muszę zacząć się uczyć xD

    Oh, jak mi tu kadzą, jak mnie kochają ;_; W przeciwieństwie do "prawdziwego" świata...Dziś przed pierwszą lekcją siedziałam sama w koncie korytarza zmęczona. Wyglądałam tak żałośnie, że jakaś dziewczyna podeszła do mnie i spytała czy dobrze się czuję i czy coś się stało xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja ballada opowiada o szarej codzienności, tak bliskiej każdemu z nas, poezja dla ludu pracującego XD
      Bo Ty jesteś niezwykła, to wszystko.
      Ja tez tak wyglądam, ale generalnie mnie o to, czy dobrze się czuję pytają zwykle po tym, jak się odezwę.

      Usuń
    2. To ja chyba się zadaję z dziwnymi ludźmi. Odzywam się ale nikt mnie nie pyta bo traktują moje dziwactwa jako normalne xD Podobno ostatnio na lekcji się wyraźnie zarumieniłam mówiąc i myśląc o sposobach zabicia członków naszej klasy. Koleżanki się śmiały, że się mnie boją ;_;

      Usuń
    3. Widzisz, ja tak miałam w gimnazjum, wszyscy przywykli. Boże, uwielbiałam tych ludzi.
      Ania yandere. Też się Ciebie boję D: Ale jesteś w takim razie niezwykłym wyjątkiem i niesłychanym zjawiskiem, czyli jedyną yandere, którą lubię ^^

      Usuń
    4. Dlaczego się boisz? ;_; To niemiłe...tak..bardzo niemiłe...hihi

      Usuń
    5. D; Uso yo, uso yo, zenbu uso nano! Tabune... Huhuhu :3

      Usuń
    6. Hehe, fear garden, ne?
      Nie złamiesz mnie czymś takim ;=;
      Właśnie słyszę jakieś dziwne i niezidentyfikowane dźwięki zza k=okna xD

      Usuń
    7. Tak :3 To nie było do złamania Ciebie, to prosta piosenka, tej frazy nie da się zapomnieć ^^ Zresztą znasz się lepiej.
      D: Taką creepę czytałam, o potworze, co co noc właził komuś do pokoju i na niego patrzył.

      Usuń
    8. NIe znam się lepiej xD A na pewno nie na Kaito. U niego jesteś niekwestionowanym mistrzem. Albo MYSZtrzem ta bum tsyyy...moje żarty, przed weekendem jeszcze suchsze. PROMOCJA!~

      Nie wiem, może znam, sporo tego czytałam xD

      Usuń
    9. Ale ja bardzo lubię Twoje suche żarty ^^
      Właśnie, linkowałam już?
      https://www.youtube.com/watch?v=byqd-pvjXG4
      Użytkownik musiał być naprawdę zdolny, używa Kaito dokładnie tak lubię. 0:15 - 0:45 zwłaszcza tu
      3:22 :3

      Usuń
  6. Ballada pięknie ułożona ale za to jaka smutna ;_; Dasz radę :3
    https://www.youtube.com/watch?v=R8gVomrEKck
    :D Wiem, już Cię kiedyś męczyłam tą wersją xD
    Ha, widzę, że każdy na MAL-a narzeka :D Ja się wnerwiam od prawie dwóch dni nie mogąc uzupełnić 25 odc Prince of Tennis xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Poruszająca jak diabli.
      A nie było czasem odwrotnie? To ja wszystkich męczę Rolling Girl Namine Ritsu, nawet wyłam w domu kiedyś wiecznie.
      https://www.youtube.com/watch?v=1iMFTwRXTME
      Teraz będę męczyć tym, poważnie myślałam, że lepiej się nie da.
      Blood Lad :C

      Usuń
    2. Raz mi to przesłałaś i spodobało mi się do tego stopnia, że tylko tą wersję akceptuję i za każdym razem ja męczę xD
      I tak wole oryginał :3
      MAL musi mieć spore kłopoty z serwerem T.T

      Usuń
    3. No nie, jak można Akiakane nie akceptować? Przecież to, jak mówią, jedyne prawdziwe wykonanie Rolling Girl :D
      http://www.youtube.com/watch?v=1laD1Q9mbfU
      Mam nadzieję, że tylko chwilowe, bo to by była tragedia, gdyby wszystkie te dane przepadły.
      Ach, ta nachalna reklama Ludożercy na szczycie prawej kolumny XD

      Usuń
  7. Też mnie szkoła dobija. Po prostu samoocena leci na łeb na szyję, czasu nie ma na nic, ludzie w autobusach otyli, a wstać trzeba w środku nocy. Jest źle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Godzina słynna piąta rano... Nie, to jest za mocne. Ha, ale w zimie będę się bawiła, że jestem wampirem i prowadzę nocny tryb życia ^^

      Usuń
  8. Ouu, haha, jaka klimatyczna balladka. ,,Nawet słoneczko będzie spać dłużej niż ona.'' ten wers jest tak niesamowicie smutny i prawdziwy, ojej.
    Świetna piosenka.
    A, no i trzymam kciuki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę udawać, że jestem wampirem prowadzącym nocny tryb życia. Trzeba sobie jakoś radzić!

      Usuń
    2. Dobry pomysł, może też skorzystam.

      Usuń
    3. Naprawdę, wtedy wszystko staje się fajniejsze. Sekrety optymizmu, chyba za dużo Polyanny się naczytałam kiedyś.

      Usuń
  9. Hahaha ;D Dobre! Aż mi się nastrój poprawił! Długo to tworzyłaś? Udanego wyjazdu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, mówiłam, że wiesz pisany na szybko :D

      Usuń
    2. No, ale... każdy ma inne pojęcie szybkości ;]

      Usuń
    3. Ślimaczki są takie słodkie.
      Nie mierzyłam czasu, ale może 15 minut? Może mniej? A może nie?
      Widzisz, u Ciebie w górze prawej kolumny jest piękne zdjęcie, u mnie nachalna reklama bloga XD To się nazywa mieć różne priorytety...

      Usuń
    4. A to faktycznie szybko ;P
      Można i tak :)

      Usuń
  10. Powiadam, ze ta ballada jest genialna. Naprawdę. i szczerze ci współczuje, bo nie umiałabym wstać o 5. Nigdy w życiu. Rozumiem, że liceum dobija połowę blogerek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w takim razie na jakimś innym levelu, bo kiedyś wstawałam też o czwartej przez kilka dni :D

      Usuń
  11. "W poniedziałek wyjeżdżam na wyjazd integracyjny, tylko nie to." - czuję ten entuzjazm. Wyjazdy integracyjne to najgłupszy pomysł ever i wciąż nie rozumiem, co skłania nauczycieli, którzy przeżyli już trochę takich wycieczek do organizowania następnych.

    Ballada poraziła mnie przede wszystkim swoim realizmem. Znam ten ból, chociaż nie muszę wstawać tak wcześnie, na szczęście. Wyrazy współczucia pewnie nie są specjalnie budujące, cóż, może to tylko na początku tak strasznie wygląda, potem się człowiek przyzwyczaja i udaje mu się nawet chwilę dla siebie z codziennego zapierniczu wyegzekwować xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wezmę sobie książkę Lema, będzie mi lepiej.
      Mnie się moje obecne życie bardzo podoba!

      Usuń
  12. Haha poezja na miarę... no cóż... mojej :D Bądź dzielna myszo, zwyciężymy potyczkę wrześniową (a także październikową, listopadową i każdą kolejną). Bo kto, jak nie my? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę dzielna i będę Was męczyć swoimi haiku i waka.

      Usuń
  13. Jak ty jesteś taki hejter to ja też będę.. JA MAM JESZCZE MIESIĄC WAKACJI, HAHAHAHA (szatanski smiech, płomienie piekielne i te sprawy)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pfff, a ja lubię chodzić do szkoły.

      Usuń