wtorek, 9 lipca 2013

Oto Lily – zapomniany Vocaloid

      Słyszeliście pewnie coś niecoś o Vocaloidach i UTAUloidach? Wiadomo, że zawsze pewne syntezatory będą bardziej popularne a inne mniej, Księżniczką Numer Jeden na Świecie bez wątpienia pozostaje Hatsune Miku, choć w pewnych okresach nawet ona bywała przyćmiewana. Swego rodzaju kanonem i ,,podstawową podstawą" są Miku, Luka, bliźniaki Kagamine, Kaito, idąc dalej także Gakupo, Meiko, Gumi, a z UTAU Kasane Teto i Namine Ritsu. Oczywiście, inne syntezatory też są dość znane, istnieje sobie jednak pewna panna, która cały czas kryje się w cieniu i jest prawdopodobnie najmniej znanym oficjalnym, zrobionym profesjonalnie syntezatorem głosu. Chciałabym Wam dzisiaj przedstawić pewną blondynkę, a nie jest nią wcale Rin Kagamine, choć dziewczynka czasem bywa nazywana jej młodszą siostrą. Oto Lily  żeński Vocaloid drugiej generacji (przeniesiony później na silnik trzeciej), stworzony do  śpiewania piosenek rockowych. Uwielbiam ją i chciałabym, by inni dowiedzieli się o jej istnieniu i poznali jej głos. 

http://pl.vocaloid.wikia.com/wiki/Lily?file=273px-Illu_Vocaloid.jpg
  Lily ma dojrzały i nieco szorstki głos, brzmi dość oryginalnie i ciężko znaleźć syntezatory, które miałyby podobny głos, choć niektórzy porównują ją z Megurine Luką i Piko (na wysokich tonacjach). Jej wygląd został zaprojektowany przez KEI, oficjalnie nie ma ona atrybutu, ale często jest przedstawiana z cytryną. Gdzie więc tkwi haczyk?

       Używanie Lily to niemałe wyzwanie, jest ona bowiem jednym z najtrudniejszych w obsłudze Vocaloidów, przyznali to nawet jej twórcy. Istnieje bardzo mało osób, które potrafią wykorzystać jej prawdziwy potencjał, choć obsługa nowej wersji jest już nieco łatwiejsza, ale to na tej pierwszej Lily powstały jej najbardziej rozpoznawalne piosenki. Mimo, że ma tylko japoński bank głosu, całkiem nieźle radzi sobie ze śpiewaniem po angielsku, można to usłyszeć choćby w jej coverze Dead END i Circus Monster.
     
        Najpopularniejsze piosenki śpiewane przez Lily to ChloeErrorAlice 2 Alice, Lily Lily✩Burning NightEnergy i wiele innych.

Demo wersji V3 Lily, jedna z piosenek, w których można usłyszeć, ile można wycisnąć ze ,,starszej Kagamine Rin".

A to jedna z najbardziej znanych piosenek w wykonaniu Lilu V2.

To moja ulubiona piosenka w wykonaniu Lily, oczywiście za sprawą jakichś piekielnych mocy nie mogłam dodać tutaj filmiku z polskim tłumaczeniem zrobionym przez piniakorin, ale znajdziecie go TUTAJ.

A co Wy sądzicie o Lily?

54 komentarze:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=3XHhkWuuDOI
    To i jeszcze Marie-Luise - uwielbiam :D
    Dzięki Tobie oczywiście. Nie mam nic do Lily (wiem, na początku musiałaś mnie przekonywać xD )
    Ale teraz tak bardzo lubię te dwie piosenki :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówiłam, że dla Ciebie nie ma tu nic nowego :D Moja misja szerzenia lilyzmu przynosi jakieś efekty. Właśnie, facebook jest straszny, tyle bodźców, jakiś koleś starszy o dwanaście lat zaczął ze mną flirtować, tyle spamu... ;_; Jak ludzie to wszystko ogarniają i wytrzymują?
      http://www.youtube.com/watch?v=6CYvt9HEShQ
      Powinnam wstawić za nie wchodzenia na bloga.

      Usuń
    2. Ja takie coś ignoruję. Poza tym wiadomości od nieznajomych wbijają mi się w "inna" pocztę. Więc mam spokój.
      Ogarniam i wytrzymuję. Ale to chyba dlatego, że fejsa mam od 4 lat...
      Słucham tego już drugi raz i... Chyba takie przeprosiny - za nie wchodzenie na bloga - przyjmę :3
      Chociaż sama dużo nie wchodziłam xD

      Usuń
    3. A on właśnie był w znajomych ;_; Tyle nowych rzeczy wrzucają na tablicę D: Może też kiedyś do tego przywyknę. Najgorsze jest to, że znowu mnie nie będzie, bo jadę sobie na wczasy do Karpacza i Czech, ale ustawię może automatyczne publikowanie postów, może się nie zorientują ;) Knujem wszechczasów zostanę. I teraz mam dramat z nową szkołą, bo boję się, że będą tam same bogate hipstery.

      Usuń
    4. To co Ty za znajomych masz xD
      Ja w czwartek wyjeżdżam do Kołobrzegu. I do niedzieli mnie nie będzie, więc ja też wróciłam na krótki czas :)
      A kiedy wyjeżdżasz? I na jaki czas?
      W liceum? No tak, ten poziom szkolnictwa ukazuje jak ludzie potrafią pokazywać, jacy to oni są najbogatsi. Na studiach każdy ma to już gdzieś :P

      Usuń
    5. No właśnie nie wiem ;_; Nie znam go.
      Ja wyjeżdżam w piątek w nocy, wracam po tygodniu, choć trochę się pokryje wyjazd. Miłego wypoczynku, jedziesz nad morze a ja znowu w te nieszczęsne góry... Pamiętam, jak kiedyś oglądałam jakąś wystawę i musiałam dojść do rodziny, oni mówią, że są pod latarnią, a ja się pytam pod jaką >.< Dzieci lekarzy, dzieci miejskie, dzieci hipsterskie.

      Usuń
    6. Dziękuję :3 Również miło spędzonych wakacji. Ale to jedziesz sama czy z jakąś grupą? Lato jest , więc powinnaś się zbuntować i wygnać nad morze.
      buhahaha xD Oj zdarza się. Wystawa pewnie była fascynująca, wybiło Cię z rytmu.
      Dzieci lekarzy O.o Ja miałam wychowawczynie, która ma męża lekarza... Co za zołza xD

      Usuń
    7. Jadę z rodziną, albowiem jestem ledwie młodym gimbusem ;) Właśnie, we wrześniu czeka mnie krótki wyjazd integracyjny z nowymi znajomymi z klasy, teraz będę całe wakacje nerwowa z tego powodu. Gdybym bała się dentysty, to powiedziałabym, że to jak siedzenie w poczekalni stomatologa. Nie zbuntuję się, bo nad morzem trzeba chodzić w kostiumie kąpielowym, a w moich rozstępach można by pyry sadzić.
      Stanie pod latarnią też takie... Sugestywne.
      No właśnie. Znalazłam zdjęcie drzwi tej szkoły, one same są hipsterskie:
      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/11/Budynek_LO_nr_1_w_Bydgoszczy-_portal_wej%C5%9Bcia_g%C5%82%C3%B3wnego.JPG

      Usuń
    8. O losie - wyjazd integracyjny w liceum O.o Takie trochę dziwne xD No może ja jestem uwsteczniona i sądzę, że takie wyjazdy to tylko na wyższych uczelniach :P
      A co ja mam powiedzieć - mam ten sam problem. Jadę do Kołobrzegu do Oceanarium. To mój priorytet w tych wakacjach xD
      One wyglądają jak drzwi do jakiegoś urzędu :D Moje z kolei jak drzwi do szpitala:
      http://bi.gazeta.pl/targi/binaries/5/00/c48957b8e3ed450db5c916e382e1ad35/IMG_0039.jpg

      Usuń
    9. Bo to je liceum hipsterskie. Teraz niektóre licea robią takie wyjazdy. Tydzień bez Internetu, świat sobie chyba ze mnie żartuje, to będzie męka, ile ja będę mieć zaległości, masakra. Nie byłam w Oceanarium ;_; Miłego ocenarzenia się ^^
      D: Naprawdę wyglądają jak drzwi do szpitala, strasznie i chłodno. Bałabym się. Bo w budynku bardzo ważne są drzwi, nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości.
      http://www.youtube.com/watch?v=L1aul2Hkrgc
      :D

      Usuń
    10. Tydzień bez internetu O.o Nie przeżyła bym xD Ale masz go przecież w komórce...
      Dziękuję :3
      Kagami XD Każdy się jara tym momentem :D

      Usuń
    11. W komórce się muli i praktycznie nic nie można zrobić, oprócz czytania i czasami komentowania, jak Wielkie Bóstwo Transferowe będzie przychylne. Ciężko się nie jarać :3
      https://www.youtube.com/watch?v=sz_4RopOzVk
      0:15 :D

      Usuń
    12. Sama mam net w komórce i wiem jak wygląda ograniczony transfer xD
      Kira :D

      Usuń
    13. Co tam Kira, Itoshiki jak L :D
      Postaram się być kozakiem i ustawię automatyczne publikowanie, jak wszystko pięknie się uda, to będę niezmiernie szczęśliwa.

      Usuń
  2. Oczywiście nie znam bo nie słucham zbyt wielu vocaloidów, ale piosenki zalinkowane przez Ciebie piosenki przesłuchałam wszystkie i tak szczerze mówiąc to ten głos mi się średnio podoba, nie wiem ;_;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, z Lily jest też ten problem, że praktycznie nikt nie używa jej do tego, do czego została przeznaczona, czyli do typowych piosenek rockowych :c

      Usuń
  3. Szczerze mówiąc Lily znałam tylko z designu i paru figurek, więc to faktycznie trochę zapomniany Vocaloid. Teraz miałam pierwszy raz okazję usłyszeć jej głos. Ogólnie nie jestem fanką syntezatorów, mogę posłuchać, ale bez przesady. Niemniej jednak Lily nie ma złego głosu, więc trochę szkoda, że została tak pominięta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zalinkowanych piosenkach Lily brzmi dobrze, ale zwykle wychodzą stwory w podobnym stylu:
      http://www.youtube.com/watch?v=HZMoGRPzOhw
      http://www.youtube.com/watch?v=ponW8qt0zc0
      Choć i tak sukces, że można zrozumieć.

      Usuń
  4. UTAUloidów nie słucham w ogóle, vocaloidy lubię. Najbardziej bliźniaków Kagamine. O Lily słyszałam, ale nigdy nie słuchałam jej piosenek. No to zabieram się za wszystkie tytuły, które podałaś w notce :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Lying and lying" spodobało mi się. Chociaż słuchając pierwszych dźwięków nie mogłam się przyzwyczaić, to chyba pierwszy żeński vocaloid, którego słucham, który nie brzmi tak słodko.

      Usuń
    2. Z Rin do Lily faktycznie mocny przeskok ^^ Z UTAUloidów polecam Namine Ritsu.
      https://www.youtube.com/watch?v=T3ZMicqXJmY

      Usuń
  5. Lily najmniej znanym Vocaloidem? Oh nie kochana, jestem pewna, ze nie może ona zabrać tego miana MEW (za którą jakoś nie przepadam ze względu na jej brak oryginalności).
    Lily nawet lubię. Jednak jeśli chodzi o jej oryginalne piosenki...tu jest gorzej. Strasznie często jest wykorzystywana w jakimś...disco? Choćby początek Marie-Louise...Potem jest nawet spoko ale początek przypomina Plską 3 dekady temu. Ciekawi mnie za to to, że mimo iż zilustrował ją KEI jej ilustracja i design znacznie różnią się od tego "kanonu" czyli Luki, Miku, Rin i Lena.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co do pierwszego video - Dobrze użyta Lily jest dobrze użyta.

      Usuń
    2. Pisałam, że na pewno, tylko prawdopodobnie, ewentualnie może z nią powalczyć jeszcze Leon i Lola oraz kilka późniejszych syntezatorów, co nie zmienia faktu, że Lily do popularnnych syntezatorów się nie zalicza, jej piosenki są słynniejsze od niej. Lily ma realny potencjał i naprawdę ładny design, co dla wielu fanów jest też ważne, więc jej niepopularność boli tym bardziej. Zresztą wisisz mi jedno zjedzenie za ten bolesny paring. A właśnie, gdzieś widziałam vocaloida śpiewającego wonsz żeczny, pewnie widziałaś.
      A mnie się właśnie to disco podoba ;_;

      Usuń
    3. Jak dla mnie jednak 3 generacja ma więcej takich właśnie vocaloidów żyjących w cieniu ;___;
      Wybacz, chcesz to zrobię więcej komiksów specjalnie dla ciebie xD
      Ja widziałam wersję Teto xD
      Spoko, ja słucham nałogowo shota shota burning night (wersja Lena do Lily Lily burning night xD )

      Usuń
    4. Można się uprzeć, że Lily też zalicza się do ostatniej generacji ^^ Dość mało popularna jest też Luo Tianyi, a tak ładnie śpiewa, aż przekonałam się do chińskiego, to jej śliczne ,,sz".
      Jesteś mordercą, chcesz mnie zabić ;__; W tych komiksach jest trotyl!
      http://www.youtube.com/watch?v=lK8A9xMWbK0
      Nie wiem, skąd w ogóle ta piosenka, oświeć mnie.

      Usuń
    5. Mnie do chińskiego chyba nic nie przekona...
      Nie doceniasz mojej sztuki ;___; A chyba pierwszy filmik z wenszem żecznym powstał ze 4 lata temu. Ostatnio zrobił się popularny, nie wiem czemu :/ Oryginał wykonuje IVONA :3 Osobiście polecam przesłłuchanie "gniewosza plamistego" i "chrabonszcza". Mnie to bawi xD

      Usuń
    6. Mam totalną dysfunkcję językową, więc ważne dla mnie, by dobrze brzmiał ;) Doceniam, doceniam, ale twoje komiksy to killery myszy. Wiem, widziałam oryginał, IVONA to mi na myśl głownie parodie Nordic Raven przypomina.
      Mnie bawi tylko to ,,tadadadadada" i ,,hehe" i dramatyczny najazd na pyszczek gniewosza na końcu. Niedawno napadły mnie chrabąszcze majowe, ten filmik przywołuje traumatyczne wspomnienia, może o tym mangę ktoś zrobi.

      Usuń
    7. A mi parodie Harrego Pottera....Piękne moje dzieciństwo było, nie ma co ;___;
      Ja jestem takim gimbusem :< Wszystko mnie bawi. Szczególnie barszcz i panierka...
      Ja mogę mangę zrobić! nauczę się rysować a potem zrobię! Akurat dziś szukałam tematu xD

      Usuń
    8. Hie, hie, IVONA pełni funkcję wychowawczą. Też jestem gimbusem, jestem Królową Gimbusów, ale barszcz mnie nie bawi, nienawidzę barszczu, to jedna z najohydniejszych rzeczy jakie jestem sobie w stanie wyobrazić. Nie wiem, jak można to jeść. Może barszcz w panierce? Buraki w panierce? Uszka w panierce? O, to brzmi świetnie. Jadłabym. I teraz jestem głodna ;__;
      O jak ładnie! Ale Ty już umiesz rysować, mam error...

      Usuń
    9. Barszcz jest pyszny! Czerwony! Z ziemniaczkami! Ale ja jestem człowiekiem-śmieciarka więc zjem prawie wszystko. Lody w panierce musiałyby być dobre.
      To się kiedyś zgadamy i będzie manga o traumie przed chrabąszczami ;__;
      Mysza ma error. Zrestartuj mózg

      Usuń
    10. Jak można jeść barszcz z pyrami D: To chyba jakiś ukraiński. Ja też zjem praktycznie wszystko, nawet dżdżownice i korę drzewa, ale barszczu nie tknę, to kwintesencja wszystkich mąk na jakie może być skazany zmysł smaku ;_; Nie wiem, co w nic jest najgorsze. Zupy owocowe to samo. Jakiś kompot na ciepło Z MAKARONEM.
      ŻUKI MAJOWE D:
      Spokojnie, wyjęłam go i wyczyściłam w roztworze soli fizjologicznej, już jest w miarę dobrze.

      Usuń
  6. Nie lubię jakoś vocaloidów...nie ciągnie mnie do słuchania ich muzyki, może wyrosłam...nie wiem czym to idzie ;p ale z wyglądu najbardziej lubię Yukari haha:D

    OdpowiedzUsuń
  7. ja nie lubię zbyt vocaloidów, mają zbyt komputerowe głosy jak dla mnie (no dziwne, żeby miały inne :p ale mnie to irytuje bardzo, w niektórych tak to słychać), ale Lily nie jest taka zła :) ja tam znam tylko Miku, Luke (czasem jej słucham bo tak nie piszczy :P) Lena, Rin i Gumi, więc żaden ze mnie znawca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wszystko zależy od danego Vocaloida i użytkownika. Na przykład w tych piosenkach brzmią całkiem realistycznie:
      http://www.youtube.com/watch?v=4NnGz5rqgRc
      https://www.youtube.com/watch?v=bjTQwgFyttw
      Też lubię Lukę, ale czasem mam ochotę na słuchanie piszczenia, ale są Vocaloidy, które również nie piszczą, na przykład Sweet Ann.
      https://www.youtube.com/watch?v=17q-vn-rutA

      Usuń
  8. Faktycznie nie wiedziałam o jej istnieniu, ale jakoś nie fascynują mnie Vocaloidy więc może dlatego. Fajne piosenki i ładny głos :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę starać się wciągnąć Cię w syntetatorzenie ;3

      Usuń
  9. Głosu nie ocenię - nie znam się na syntezatorach. Ale wygląda nawet nieźle c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardziej podoba mi się jej wygląd z wersji V3 ^^

      Usuń
  10. Ja się dziwie, że się na tym wszystkim tak dobrze znasz :D Ja bym sie pogubił :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeszcze nie jest dobre znanie się :D

      Usuń
  11. Pierwszy raz o niej słyszę, ale piosenki ma ok. Cóż dobrze wiedzieć, że ktoś przypomina o takich postaciach ;3

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja słyszałam tylko o Hatsune Miku, ale chętnie zapoznam się też z piosenkami Lily :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Lili akurat znam i bardzo lubię. ;3 Szkoda, że tylko niektóre vocaloidy są aż tak popularne jak Miku, a o innych się zapomina. ;-; Może wkrótce też będą mieć swoje pięć minut sławy. XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miku jeszcze teraz angielska wersja wyjdzie i już zupełnie będzie mikowanie :C

      Usuń
    2. Szczerze mówiąc nie sądzę by to wiele zmieniło :/ Ja się cieszę na append Luki!

      Usuń
    3. A ja na nową Meiko :3 Jeszcze tylko jej mi brakuje do pełni szczęścia, mogę sobie czekać wieki.

      Usuń
  15. Zostałaś nominowana do Liebster Award i The Versatile Blogger Award. Więcej informacji u mnie :D
    http://arwenaeowina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie znam się ani na syntezatorach śpiewanych ani na anime, ale kojarzę Miku, którą masz w nagłówku z fanartów, na które kilka razy trafiłam na deviantarcie. ^^ Moja przyjaciółka, która jest w kółku miłośników Azji (czy coś takiego) kiedyś mi pokazywała kilka filmików tego typu (w tym hymn Polski o.O) i stwierdziłyśmy, że brzmi to bardzo mechanicznie, nie jak człowiek... Ale ciekawa ciekawostka!
    W tym co tu dałaś, moim zdaniem, brzmi o wiele mniej komputerowo niż to co pamiętam, choć czuć, że syntezator. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy jaki syntezator i kto go używa :)
      http://www.youtube.com/watch?v=Wbx3e68ixQg
      http://www.youtube.com/watch?v=kLk2an1CMgM
      http://www.youtube.com/watch?v=4NnGz5rqgRc
      http://www.youtube.com/watch?v=KBy8A0qfJKg
      To również brzmi mechanicznie i sztucznie? ;)

      Usuń
    2. Ja nie mam nic do tych syntezatorów i myślę, że to ciekawa rzecz i są na pewno osoby, które lubią takie brzmienia. Chodziło mi tylko o to, że czuć, ze to śpiewa komputer a nie człowiek... I w żadnym wypadku to nie jest nic złego!

      Usuń
  17. W sumie Lily w żaden sposób nie zaliczyłabym do tych zapomnianych vocaloidów bo nawet na nico nico w rankingu zajmuje 10 miejsce a vocaloidy przed nią to :Miku ,Luka,Rin,Len,Gakupo,Kaito,Meiko,Gumi,IA w sumie to jest popularna a co do piosenek to ma mnóstwo popularnych piosenek szczególnie rockowych to jedne z tych lepszych :https://www.youtube.com/watch?v=WJvX7Xzf7Jg ,https://www.youtube.com/watch?v=QuGHMFiqXwc , https://www.youtube.com/watch?v=sWnnRN6KtM4 , https://www.youtube.com/watch?v=rawyTQ3Su9U i https://www.youtube.com/watch?v=SUpTXWSAP2c

    OdpowiedzUsuń