czwartek, 15 listopada 2012

Czego uczy nas anime - wampiry


Jak wszyscy doskonale wiemy, anime może nas bardzo dużo nauczyć, na przykład, że szampan ze świeżo otwartej butelki zwykle leci po idealnej paraboli, której koniec wyznacza zazwyczaj głowa jakiejś ładnej dziewczyny*. Dziś jednak nie o ładnych dziewczęciach będzie mowa, ale o stworach przerażających i bestialskich (przynajmniej w teorii), a mianowicie o wampirach, i o wspaniałych pogromcach plugastw, czyli o łowcach wampirów. Wydawać by się mogło, że te umowne grupy pod żadnym pozorem nie mogą się przenikać, ale jak widać, zaskakująco często jest inaczej. W tym miejscu muszę ostrzec wszystkich czytelników, że w tym poście mogą znajdować się śladowe ilości spoilerów, a ja, jako Mistrz Spoilera mam zupełnie inną skalę spoilerów. Jeśli już jesteście ostrzeżeni, zaprezentuję kilka różnych zabójców wampirów, którzy są… wampirami. Brzmi dziwnie, ale jeśli wziąć pod uwagę, że niedawno ogromną popularność zdobyła seria, która opowiada o synu Szatana, który stara się zostać egzorcystą, wszystkie wampirze rewelacje zdają się blednąć.



Któż go nie zna? Nieśmiertelny, przerażający i przedwieczny wampir Alucard, którego moc jest nie do opisania, który jedną ręką pokonałby batalion Obcych, zajmuje się głównie polowaniem na… inne wampiry. Co prawda został do tej roboty zaciągnięty pod przymusem, ale kto na tym pięknym świecie pracuje z własnej woli? Nie, żeby się takie eliminowanie pobratymców naszej maszkarze z Hellsinga nie podobało… Czekamy tylko, aż Integra (pracodawca) wyśle go na półwysep Olimpic w Stanach Zjednoczonych. 


A ten kolega idzie nieco dalej, bo zamierza wymordować cała wioskę wampirów, z samym sobą na czele, i właściwie mu się udaje. Tak, to jedna z moich ulubionych serii, zawsze jest tyle rzeczy do zaspoilerowania, niedawno właśnie wygadałam koledze, który był na 15 odcinku, że Natsuno zmartwychwstanie jako super-shiki. Jeśli chcecie mieć pełen obraz, obejrzyjcie to anime, naprawdę warto, uwierzcie, ten spoiler to praktycznie nie spoiler, bo sporo tam się dzieje, jeśli tak na to patrzeć, to sam opening jest spoilerem, naprawdę. Aaa, zagalopowałam się. Nieważne, przynajmniej nikt się nie świeci i nie gra na pianinie romantycznych kołysanek.



Ja wiem, że ten obrazek jest nieadekwatny, ale przyprawia mnie o takie drgawki śmiechowe, sama nie wiem czemu, że po prostu muszę go tutaj wstawić. W gruncie rzeczy, jeśli się zastanowić, to po co kłopotać się wysyłaniem Alucarda do USA, lepiej niech odwiedzi Akademię Cross. Zwłaszcza wizyta w nocnej klasie mogłaby zaowocować masą... Nieważne. Ale nie zwiedźcie się, przebrzydłe, uwodzące dziewice wąpierze bishe czają się wszędzie, jeden nawet działa w konspiracji w dziennej klasie. Zero Kiriyuu nienawidzi, nie znosi i nie cierpi wampirów, pochodzi z rodziny łowców wampirów i sam uważa się za ich łowcę… Jest tylko taki jeden haczyk, sam jest wampirem. Taki mały dżołk**.

Z tego (i innych) wynika, że 99,9% osób, które zabijają w anime wampiry, to wampiry.
 _________________________________________________________________________________

Znacie jakieś dobre szabloniarnie?
Osoby, które poważnie chcą współtworzyć Ludożercę proszę o pisanie na mój email (mysz1997@vp.pl), albo na GG (45265173) – specjalnie założyłam i teraz muszę zaszpanować, ale najpierw rozgryzę, jak działa. Prawda, że żyję w oderwaniu od wszelkich form kontaktu z innymi ludźmi?
Co to w ogóle za niepoważne posty są?
*Code Geass
**To jedyna poprawna pisownia tego wyrażenie, w naszej małej klasowej społeczności ma ono naprawdę całą gamę znaczeń.
Wszystkie obrazki pochodzą ze strony zerochan.net

46 komentarzy:

  1. Mangowa wersja wampirów mnie nie bardzo interesuje. Ogólnie z anime, to lubię jedynie hentai ^^ No, ale... narobiłaś mi wielkiej ochoty na obejrzenie Van Helsinga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele osób tak mówi, a prawda jest taka, że zwyczajnie nie spróbowali, albo trafili na nieodpowiednią dla siebie produkcję. Hmm, Hellsing to głownie masakry.
      Powiedz, jakie gatunki lubisz, a dobra Ciocia Mysz wszystko znajdzie!

      Usuń
    2. MAM WSZYSTKIE TOMY MANGI HELLSINGA! kocham Alucarda<3
      (ambitny komentarz fanatyczki, która ślini się nad każdym jego zdjęciem)

      Usuń
    3. Nawet nie wiesz, jak zazdroszczę!!!

      Usuń
    4. Psychologicznymi jakimiś zarzuć :)

      Usuń
    5. Czekaj, czekaj... Tych jest sporo. Hmm, jesteś uczulona na Sci-fi?

      Usuń
    6. Niekoniecznie... jak fajna fabuła, to się spodoba :)

      Usuń
    7. To polecam Ergo Proxy :3

      Usuń
    8. E tam, nie szukaj, łapaj:
      http://www.anime-shinden.info/13661-ergo-proxy-online.html

      Usuń
  2. Witaj mysza. U mnie nowy rozdział specjalnie dla ciebie :)
    Oglądałam tylko jedno anime, to ostatnie i jak zobaczyłam ten obrazek o mało z krzesła nie spadłam XD. Udało mi się dobrnąć do końca pierwszej serii, drugą jedynie liznęłam :). Ale uwielbiam Zero. Reszte sobie zobaczę później. Aktualnie oglądam Love Hina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem, ale jak czytam, to po chwili przestaję, ale kiedyś na pewno uda mi się dokończyć.
      Prawda, że wbija w ziemię? :3
      Mam całą listę anime, do których obejrzenia muszę zmusić wszystkich, których spotkam.

      Usuń
    2. Spoko. Mi możesz polecić jak skończę oglądać Love Hina. Jeszcze oglądam fairy Tail. To potem do ciebie przylecę po następne ;)

      NIe musisz się spieszyć. W sumie to wspomnienie, ale tak jakby wyjaśnia gdzie byli wcześniej ;)

      Usuń
    3. Mwahahahahahahahahhahahhaahah! Nawet nie wiesz, na co się zgodziłaś.

      Usuń
    4. Wiem. Na polecenie anime :). Sporo ich już oglądałam :). A Black cat oglądałaś? Dobre anime, dobre :3

      Usuń
    5. Nie oglądałam, wszyscy dookoła zachwalają, ale mnie się odechciało po przeczytaniu recenzji.

      Usuń
    6. Recenzje są do bani. Ja nigdy nie czytam recenzji przed obejrzeniem anime. Nigdy :). Obejrzyj sobie pierwszy odcinek. Jest trochę smutne, ale ma swój humor :D

      Usuń
    7. A ja czasami czytam, przecież muszę sobie jakoś pospoilerować.
      Nie sądziłam, że kiedykolwiek to powiem, ale przez najbliższe trzy tygodnie nie będę miała czasu. WTF? A tyle serii do obejrzenia, arrr.

      Usuń
  3. Jakoś nie lubię anime z wampirami i łowcami. Obejrzałam sobie chyba ze trzy odcinki jakiegoś anime, którego nazwy nawet nie znam. Występowała tam wampiry i jakoś nie spodobało mi się to. Kto wie, może to anime po prostu było słabe, ale co jak co, ale zniechęciło mnie do anime o wampirkach i ich łowcach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie nie oglądam za dużo serii o wampirach...

      Usuń
  4. No przecież, że tak szampan leci!
    Co do wampirów i ich łowców, którzy też są wampirami - przypomnial mi się film "Abraham Lincoln - łowca wampirów". Tam też myśliwy na wampiry sam jest wampirem... no logiczne, no!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oglądałam, a tak chciałam pojechać :c
      Lincoln był wampirem? Wtf? Nie, wiem, to moje zachcianki, pewnie nie ma tak dobrze.

      Usuń
  5. Byłam w stanie przeczytać tylko część o hellsingu którego już oglądałam, o mistrzu spojlerów. Można by się zastanawiać czemu to łowcami wampirów są właśnie wampiry. Może dlatego ze dorównują (albo jak w Hellsingu ^^ przewyższają) im mocą i potęgą. A! Szampan własnie tak lecieć powinien!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mwahaha, prawda, że moje spoilery mają moc? Bywa, ze zanim zacznę oglądać serię, wiem już kiedy i jak umrze jakaś postać. Właściwie, to czasem nie wiem czemu oglądam. Najlepiej było z DN, przy 16 odcinku skoczyłam do 25 i 37 i obejrzałam obie śmierci. Od samego początku wiedziałam, ze umrą, ale nie ze spoilera, to było takie... oczywiste.
      Gdzie tam!

      Usuń
  6. Jak dobrze pamiętam to w Code Geass to Karen dostała korkiem w głowę :D Poczynania Alucarda zaczynam śledzić od niedawna. Jestem na pierwszym spotkaniu Alucarda z Andersonem :) A Vampire Knight oglądnięte całe. I VK Guilty również ;P
    Więc mogę Ci zawtórować i przyznać rację, że w anime to wampir poluje na wampira :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, dobrze pamiętasz :3
      To takie groteskowe, prawda?

      Usuń
    2. Ah źle napisałam jej imię... Kallen, racja?
      A no, i szampan tak równo leciał... Ale w anime wszystko jest możliwe ;)

      Usuń
    3. Właściwie to wszystko jedno, w języku japońskim nie ma litery ,,l", więc ,,r" i ,,l" są wymawiane tak samo.
      To było piękne :3
      Code Geass stało na absurdach, aż się czekało na nowy bezsens, mimo to było przyjemnie.
      Tak z ciekawości, w którym miejscu Bleach jesteś? Ja utknęłam na 175 i nie mogę dalej...

      Usuń
    4. Jestem w połowie Code Geass. Tej II części. Ale fakt, przyjemnie.
      Szczerze... Mam go całego już za sobą :3 Z pominięciem niektórych, tak zwanych "zapychaczy" ;P Bez nich ogląda się to o wiele przyjemniej. Fillery zawsze można później sobie oglądnąć bo nic nowego nie wnoszą :)

      Usuń
    5. Oczywiście, ja jako Mistrz Spoilera, mam ochotę wyjawić zakończenie.
      Jesteś miszczu :3 Właściwie świadomie przeskoczyłam tylko Bounto (nie wiem, czy dobrze piszę), potem sama już nie wiedziałam, co jest fillerem, a co nie. Tak szczerze - warto dalej oglądać, czy mam sobie odpuścić?

      Usuń
    6. Nie mów! :D Sama się przekonam. Nie zostało mi dużo do końca ;P
      http://www.bleach.wbijam.pl/pierwsza_seria.html -> tutaj masz oznaczenia co jest fillerami a co nie. Przeskocz fillery i zabieraj się za odcinki oparte na mandze. Dla mnie Bleach - oparty właśnie na mandze - jest cały genialny. Oglądnij chociaż do "końcowych" konfrontacji Ichigo-Ulquiorra, Ichigo-Aizen. Niezła akcja jest :3

      Usuń
    7. Wtedy oglądałam gdzie indziej, to było ponad rok temu, gdy działało Megavodeo i inne takie.
      Wiem, oczywiście że wiem! Przecież jestem chodzącym spoilerem, spoileruję samej sobie, więc dokładnie wiem, jak te walki będą wyglądały. Prawda, że dziwne?

      Usuń
    8. Ahhh... To nie jestem sama na świecie ^^ Ja też sobie spoileruję. A wtedy się wkurzam i myślę "po jaką cholerę ja to zawsze robię" xD Nie lubię jak ktoś spoileruje, a sama to sobie robię...
      No bo dla mnie, ta niepewność "co będzie dalej" jest okropna. ;P Ale oglądam do końca wszystko :)

      Usuń
    9. Haha, wszystko zależy, jaki to jest spoiler. Ja często oglądam z powodu spoilera, bo chcę to zobaczyć na własne oczy i dowiedzieć się co i jak.

      Usuń
  7. będzie dobrze :d egzaminu nie ma się co bać. Wiem że łatwo mi mówić ale naprawdę trzymam kciuki <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja dzisiaj tylko herbatka z cytrynką :C

    OdpowiedzUsuń
  9. ... a ja wciąż nie obejrzałam anime, które mi poleciłaś dawno, dawno temu. ^-^

    OdpowiedzUsuń
  10. Tylko tak na obronę Rina powiem, że to nie jego wina, że jest synem szatana i nawet o tym nie wiedział :* Także Rin jest spoko, a wampiry to choleryki (zwłaszcza Zero).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale fakt faktem jest :3
      Czy ja wiem, czy wszystkie to choleryki, w Shiki było inaczej, a Zero lubię, sama nie wiem dlaczego.

      Usuń
    2. No tak wybacz, wszystkie to przesada :p nie wiem czemu, ale mam jakąś urazę do wampirów. Może dlatego, że tyle ich się wszędzie namnożyło?

      Usuń
    3. No właśnie, kiedyś uwielbiałam różne takie stworzenia i godzinami szukałam o nich książek itp., a teraz tyle tego wszędzie, w dodatku tak okropnie wypaczone, że uciekam na sam widok. Na szczęście Shiki jest zupełnie inne, to te stare stare wampiry
      ;3

      Usuń
  11. Ao no exorcist to jedno z moich ulubionych anime,a Rin jest genialny :D

    Wampiry w anime to fajny motyw,ale jeżeli nie zamienia się w jakiś melodramat (Vampire knight) ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weź przeczytaj mangę, to dopiero jest jazda :D

      Usuń
  12. Ciekawa fabuła, tzn. taki motyw.
    A ten ostatni obrazek jest naprawdę pozytywny ;)

    OdpowiedzUsuń