czwartek, 25 października 2012

Ślimakoglon, czyli świat jest niepojety

Za każdym razem, gdy dochodzę do wniosku, że już nic, ale to nic nie jest w stanie mnie zadziwić, świat szybko wyprowadza mnie z błędu, ale chyba każdy tak ma. Są rzeczy dziwne i mniej dziwne, niecodzienne i bardziej niecodzienne, ale mięczak, który będzie tematem postu z pewnością znajduje się w ścisłej czołówce rankingu cudów i niemożliwości. Oto Elysia chlorotica - niestety, polskiej nazwy maluszek nie posiada, więc razem z kolegami nazywamy go slimakoglonem lub Elizką (bo Elyska dziwne brzmi).


To morski ślimak, który mieszka w Oceanie Atlantyckim. Wygląda jak... liść. I swoim sposobem odżywiania także przypomina liść. Panie i panowie, oto Elizka - zwierzę, które fotosyntetyzuje, naturalny genetyk! Ale jak to się dzieje? Gdy ślimaczek jest jeszcze młody, przez dwa tygodnie zajada się różnymi glonami, potem kradnie im chloroplasty i wplata we własne komórki. Teraz nie musi już nic jeść - wystarczy mu światło i woda. Szkoda, że my tak nie potrafimy, zniknąłby problem niedostatku żywności na świecie. Pewnie musielibyśmy opuścić tereny północne i południowe, gdzie nie ma dostatecznie dużo słońca, więc Polska byłaby krajem bezludnym, zresztą nie chciałabym zrezygnować z przyjemności jedzenia :)
A tutaj inni krewniacy-ślimacy:



Strasznie lubię ślimaki, niestety, mój kolega ich nie znosi i posypuje je solą, barbarzyńca. Ślimaczki, uciekajcie! Proszę głosować w nowej ankiecie. O czym najbardziej lubicie czytać? Może mam zamieszczać więcej ciekawostek lub pisać rozważania, może podobają Wam się posty o zwierzętach albo notki o anime, a może cieszycie się, widząc wytwory Gryzonia - Grafomana? Piszcie i głosujecie, aha, koniecznie napiszcie, co sądzicie o ślimaczym rodzie :D

Źródła obrazków:

45 komentarzy:

  1. Może to nie będzie odkrywcze co napiszę, ale jakoś nigdy nie zgłębiałam ślimacze życie. Te zwierzęta nie są dla mnie ciekawe, ale przyznać trzeba, że są przepiękne! :) Wolę coś co ma futerko:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To oczywiste, że futerkowe są najlepsze, ale na ślimacze mordki można patrzeć godzinami ^^

      Usuń
    2. Ja ostatnio patrzyłam na ślimacze mordki jak z grzybów wyłaziły, ale one nie były takie piękne :P

      Usuń
    3. O taaak, to jedna z najgorszych rzeczy, które można znaleźć w grzybie. Ale są straszniejsze przypadki... Kiedyś w grzybku siedział PAJĄK! Myślałam, że umrę na zawał, zrobił sobie dziurkę i siedział, a ja zamierzałam zerwać mu mieszkanko.

      Usuń
    4. Eee, ślimaki, te które żerują w grzybach nie są takie złe. Malutkie to i raczej takie niegroźne :D. Te wielkie pająki są okropne. Nie wiem jak ludzie mogą hodować takie coś w domach, brrr!

      Usuń
    5. Dokładnie, miałam kolegę, który hodował ptaszniki, nawet przynosił ich ciała do szkoły.

      Usuń
    6. Nie dosyć, że brzydkie, to jeszcze może pokąsać!

      Usuń
    7. Właśnie. Denerwują mnie ludzie, którzy mówią, że to lęk irracjonalny.

      Usuń
  2. Żyje na tym świecie i tak naprawdę nic o nim nie wiem.
    Tak, ziemia, jak i istotki na niej mieszkające, są niesamowite. No, oprócz ludzi, nie lubię ludzi, przynajmniej większości :c
    btw. też uwielbiam ślimaki *^*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ właśnie ludzie są niesamowici! Bez nich nie byłoby tak ciekawie, zresztą, wszyscy jesteśmy ludźmi, więc jeśli pisze się, że nie lubi się ludzi, to nie lubi się także siebie, a to, jak rzecze nasza droga pani pedagog, może powodować anoreksję i inne zaburzenia odżywiania.
      Bredzę. Nieważne, dołączysz do Klubu Miłośników Ślimaków? ^^

      Usuń
    2. Siebie też nie lubię :D ale jeszcze żyję i nie mam anoreksji, ale dobra teoria, muszę się pilnować.
      OCZYWIŚCIE, ŻE DOŁĄCZĘ ^^

      Usuń
    3. *drukuje kartę członkowską*

      Usuń
  3. ja za ślimakami nie przepadam ale żeby je solą posypywać? Osobiście nigdy nie miałam wrażenia że "nic mnie już nie zaskoczy", widać jestem zbyt mało doświadczona żeby mieć choćby złudny cień takiego odczucia. Stworzenia z tych ślimaków niesamowite. Kraść chloroplasty i je.....włączać do swojego organizmu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On ma całą gamę tortur - zdeptywanie, krojenie nożem, sypanie solą... Naprawdę ich nie znosi.
      Nowy poziom złodziejstwa :3

      Usuń
  4. strasznie się przywiązałam już do bloga, do ludzi, czyli do was, którzy to czytają. nie lubię tak znikać i o.. jestem :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowite :D. Jaki samowystarczalny mięczak :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to człowiek ma być jedynym ,,szczytem ewolucji" :D

      Usuń
    2. Akurat to człowiek jest szczytem XD

      Usuń
    3. Głupoty XD
      Utwierdzam się w tym przekonaniu, gdy widzę, jak mój kolega z klasy rozmawia ze ścianą.

      Usuń
    4. Głupoty to na pewno :D. Głupszego stworzenia nie widziałam :)
      Gadać ze ścianą? XD

      Usuń
    5. Moja klasa nie jest... do końca normalna.

      Usuń
    6. A powiedz, kto jest do końca normalny?

      Usuń
    7. Nikt. Tylko... moja klasa jest nienormalna BARDZIEJ.

      Usuń
  6. Nowy szablon! <3
    Ślimaków ogólnie nie lubię, ale te dziwaczne są naprawdę fajne :)
    Takiego bym mogła mieć... Co by mnie tym swoim śluzem nie pobrudził, łeee :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepszy, czy gorszy?
      Byś musiała go naświetlać :3

      Usuń
  7. ale tu niebiesko *.*
    ni rozumiem zestawienia tytułu z biurkiem ._.

    OdpowiedzUsuń
  8. W życiu bym sie nie spodziewała, że to ślimak. Dużo tu pozmieniałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A widziałaś te takie podobne do smoka? ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, ale kolega mi o nich opowiadał, właśnie ten, który nie znosi ślimaków. Ponoć, gdy dowiedział się, że to ślimak, to prawie się popłakał ^^ Łał, wygooglowałam go. Nieziemski!

      Usuń
  10. Nie wiem nic na temat ślimaków, poza moim kolegą, który ma ksywę Ślimak! ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejku, piękny *_* Tak samo, jak tamte poniżej. :) Żeby w Polsce takie były, ach... Jak na razie to tutaj widziałam tylko zwykłego, fioletowego ślimaka.
    Mi się podobają ślimaki, ale głównie takie kolorowe i z muszlami. Tych brązowych po deszczu u mnie jest wysyp, więc ich nie znoszę. Naprawdę trudno je wtedy omijać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fioletowy ślimak? :0 Nigdy takiego nie widziałam, może Polska jednak też ma wiele do zaoferowania na tym polu?
      Wyobrażam sobie... Plask, plask, plask.

      Usuń
  12. Haha jakie piękne stworzonko ^^ Moje ślimaki (tak mam ślimaki w domu) na pewno zakolegowałyby się z tą Elizką xD

    OdpowiedzUsuń
  13. Ej, to świetne! *w* Może wiesz - czy to jedyne zwierzę, które "fotosyntezuje"? ^_^

    OdpowiedzUsuń
  14. dzięki dziki ale to już bywa z tą weną i internetem ;PP

    OdpowiedzUsuń
  15. nie wiem dlaczego wszyscy myślą teraz o śmierci, ja myślę, ponieważ niedawno odeszła bardzo bliska osoba z mojej rodziny. dlatego wzięło mi się na takie rozważania, jakoś nigdy wcześniej nie myślałam o tym tak głęboko.

    OdpowiedzUsuń
  16. Śmieszne stworzonko. Czasami zastanawiam się, ile takich nieodkrytych zwierzątek sobie pływa w głębinach ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na wielkie ośmiornice krakeny!

      Usuń
  17. Ale tu ładnie :3 Nie pomyślałabym, że ślimaki mogą być piękne. Miłe zaskoczenie:)
    PS uwielbiam karmić rybki na Twoim blogu zamiast się uczyć:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, wiele osób pisze, że je przekarmia XD
      Gdy w w perspektywie ma się naukę, lepsze jest wszystko!

      Usuń
  18. Racja, najczęściej dość szybko jesteśmy wyprowadzani z błędu, bo na świecie mnóstwo jest cudów i rzeczy dziwnych.
    Jeej, nawet nie wiedziałam, że ślimaki mogą mieć tyle różnych kolorów ;o
    I też je lubię, jak byłam mała urządzałam im wyścigi, których niestety żaden nigdy nie ukończył :<

    Lubię takie posty, są naprawdę ciekawe. Poza tym uwielbiam wytwory Gryzonia-Grafomana, oraz standardowo- notki z przemyśleniami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło, że ktoś czyta prezentację na blogu XD

      Usuń