niedziela, 16 września 2012

Podobieństwo, schemat, plagiat... część 2


  Może zawierać śladowe ilości spoilerów.

Tachibana Kanade

Oto druga część notki o podobnych postaciach z anime, moim zdaniem ciekawsza, ale i krótsza… Mam nadzieję, że zdobędzie więcej czytelników. Zauważyłam, że coraz mniej osób komentuje, czy ten blog naprawdę jest tak beznadziejny, a może nie podobają Wam się ostatnie posty? Proszę, piszcie. Tymczasem…


Zżynka/Inspiracja?



Echo

Bywa jednak, że jest spore prawdopodobieństwo, że ktoś od kogoś, krótko mówiąc, zgapiał, czasem nawet twórcy otwarcie przyznają się do takiej ,,inspiracji”. Tak było w przypadku dość znanej serii Angel Beats!, choć tego raczej nie można nazwać plagiatem. Jedna z głównych bohaterek, Yourippe, ma we włosach wstążkę z powodu słynnej Haruhi Suzumiyi. Właściwie, to cała  jest niczym klon naszej pani przewodniczącej brygady SOS, może trochę bardziej sympatyczny i dojrzały. Drugą postacią z  serii o życiu po życiu jest Tachibana Kanande, szerzej znana jako Tenshi (jap. Anioł). Zarówno wizualnie, jak i charakterologicznie przypomina ona Echo z Pandora Hearts ( przynajmniej tę spokojniejszą część jej jaźni, która nie jest obdarzona zaciszem równie przerażającym jak młodej panny Sonozaki i nie nosi długiego, czerwonego płaszcza ukradzionego Grellowi). Obie są ciche, białowłose i spokojne… Używają nawet tej samej broni, ostrza, które ,,wyrasta” znad dłoni (w AB! nosi bardzo odkrywczą nazwę Hand Sonic). Zarówno manga PH, jak i anime wyszło wcześniej niż AB!, a biorąc pod uwagę fakt, w jaki sposób tworzono tam postaci… Już nic mnie nie zdziwi, choć w tym wypadku wszelkie podobieństwa są raczej przypadkowe. Obrazki z zerochan.net

22 komentarze:

  1. Świetny blog. Ja w mojej kolekcji oglądanych anime jakoś nie zauważyłam zbytniego podobieństwa między postaciami.
    Obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widziałam za dużo anime, ale po którejś serii naprawdę zaczyna się to rzucać w oczy :c Masz MAL-a?

      Usuń
  2. Oglądałam jedynie Angel Beats!, więc nie bardzo mogę wypowiedzieć się na ten temat, ale rzeczywiście plagiat jest częsty jeśli chodzi o anime ; ( Czasami nie przeszkadza to ani troche, nawet można tego w ogóle nie zauważyć, ale jednak w większości przypadków daje się do we znaki.. Pozdrawiam
    Kusonoki Akane <3

    OdpowiedzUsuń
  3. A mi się Twój blog podoba. Chyba nigdzie indziej mogę sobie przybliżyć temat anime, bo mam zamiar kiedyś wziąć się za oglądanie :) A mało komentarzy jest może dlatego, że zaczął się rok szkolny?

    W kwestii podobieństwa, czasami nieświadomie można kogoś skopiować... tak jakoś gdzieś się to już musiało widzieć, ale nie wie się gdzie.
    Swoją drogą dziwnie wygląda to ostrze, które wyrasta znad dłoni ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W anime ostrze wyglądało lepiej :)
      Jeśli chce się poznać anime, to najlepiej jest po prostu zacząć oglądać, reszta przyjdzie sama. Ja i wiele innych osób (nie zaczyna się zdania od ,,ja" D:) zaczynaliśmy od Death Note - najbardziej wciąga.
      Dziękuję bardzo :)

      Usuń
  4. Właśnie zaczęłam oglądać Angel Beats. Jestem na bodajże 3-4 odcinku. I faktycznie jak porównałam sobie te dwie postacie to posiadają do siebie jakieś elementy podobne:)
    Ja niestety nie mam czasu zbytnio na komentowanie,ale jak raz siądę to wszystko nadrobię:) Ten blog nie jest beznadziejny! przeciwnie! Jest świetny:) Zwłaszcza podobają mi się posty o m&a<3

    OdpowiedzUsuń
  5. ostatnio pisałam, że zdarzyło się to tylko raz:P

    OdpowiedzUsuń
  6. Hymm, jak dla mnie to kwestia roku szkolnego. Wiadomo, że nie wszyscy mają czas na takie przesiadywanie przed kompem.
    Co do tego zgapiania, to w sumie łatwiej zaczerpnąć z czegoś 'inspiracje', niż samemu wszystko wymyślić.

    OdpowiedzUsuń
  7. szkoda, że ludzie kopiują pracę innych :<

    OdpowiedzUsuń
  8. Komentuje mniej, bo rok szkolny się zaczął i siedzą w szkole ;)
    Nie znam się zbytnio na anime, więc jakoś super się nie wypowiem, ale myślę, że zżynki i inspiracje możemy znaleźć wszędzie - ludziom nie chce się wymyślać czegoś od podstaw ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja w zasadzie chodzę tylko na happysad, z tych za które płacę. Bo na inne mi szkoda kasy, więc korzystam z darmowych plenerów albo jak wygram wejściówkę :D to jest świetne przeżycie, jeszcze ja się zawsze pcham pod saaaaamą scenę potem wracam w siniakach cała :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem, czytam i śledzę, ale ostatnio mam mniej czasu na blogi. Nie bierz tego do siebie :) Anime nie broszka, więc poczekam na inny post.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, mam mały problem - zniknęło mi zaproszenie na bloga. Onet zrobił protest i teraz nie mogę do Cb wejść, a bardzo lubię Twoje notki :)

      Usuń
  11. Moje zdanie co do anime znasz - czytam twe posty, choć nic nie rozumiem, postaci nie kojarzę, tytułów także. Z utęsknieniem czekam na porcję opowieści z życia wziętych. :P

    O, jakież to tytuły nie przypadły babci do gustu? :>
    W moim otoczeniu bywają ciąże, od paru lat panuje moda na ćpanie, alkohol jest powszechnie znany, to nie komentuję; zdarzają się również kochankowie tudzież włamywacze. Nie musi mnie to bezpośrednio dotykać, żebym mogła stwierdzić, że takie rzeczy się zdarzają i tworzą podstawę do wymyślania fabuły budującej serial. (:
    Miło mi, naprawdę. :) Też będę musiała jakieś świeże zdjęcia wywołać, bo trochę dobijają mnie starocie wiszące na mej ścianie. :D Planuję też zakup nowych ramek na ścianę i jedną na parapet, bo obecna mi się psuje. Tylko jeszcze nie wiem dokładnie, czy iść w czerń lub biel, a jeśli nie, to czerń i biel? :D
    Oczywiście, że starczy mi cierpliwości! Taka gratka nie może mnie ominąć. :> Cóż, większość osób, z którymi wymieniam się komentarzami, nie ukazała tak naprawdę na swym blogu własnego odbicia. Trochę nad tym ubolewam. ^_^

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytam wszystkie Twoje posty, ale nie zawsze mam wene, by sie wypowiedziec. Staram sie, ale srednio mi to wychodzi.

    Jakos nigdy nie zauwazylam podobienstw miedzy postaciami z roznych anime, ale moze to dlatego, ze nie obejrzalam ich jeszcze zbyt wiele. Moze w czasie mojej jesiennej przerwy uda mi sie co-nieco nadrobic zaleglosci ^ ^.

    Pisz, pisz, pisz, pisz! Bardzo przyjemnie czyta sie Twoje teksty. W ogole strasznie mi sie podoba ten blog C: Zycze duuuzo weny =^.^=.

    PS. Wybacz za brak polskich znakow, ale Holendrzy nie maja takich w swoim alfabecie ^ ^".

    OdpowiedzUsuń
  13. jesteś chyba jedyną osobą, która napisała dwa takie komentarze ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Cholera! Ja też zawsze widziałam to podobieństwo do Suzumiyi! Swoją drogą, ach, jak ja marzę o kolejnym sezonie. Z tym, że pierwszy mnie zwalił na kolana, drugi trochę zawiódł...

    OdpowiedzUsuń
  15. Bloggеr: Ѕtara Zelandia
    ziołek, - Zauważyłeś? Projeκtowanie οgrodów Pabianice Еch, ty.


    Pokręcił łepetyną, pabianice ogrody
    widząc na buź Wagnera zdzіwieniе. Pгzyѕiaԁł na krawężnіκu.
    -

    Podωozie - οpowiadał po sekundzie, - Stałe podωozie.
    Wagner nіeustająco milczał, stukając

    ѕzрadlem. Frodo można poruѕzył
    latагnię.

    Owo na nоwο przeszły Frodo, spostrzegł Wagner,
    Ѕuгowу, interesowny kоnus.
    Z

    niepгawdopodobnym wyczuciеm pierwiasteków a także talentem do ogаrnіęcia takżе.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny artykuł ale pobierz sobie program antyplagiatowy ze strony www.antyplagiat.net bo widziałem że ktoś kopiuje twoje teksty

    OdpowiedzUsuń