czwartek, 12 stycznia 2012

Ryba z brodą i inne maszkary


W głębinach oceanu, gdzie nie dociera już światło, a powierzchnia staje się snem żyje wiele groteskowych stworzeń, tak bardzo odmiennych od form, które widujemy na co dzień. Takimi stworzeniami są maszkary. Maszkara grenlandzka pokryta jest grubymi kolcami, a z czoła wyrasta jej świecąca antena do wabienia zdobyczy. To nie jedyna ciekawa cecha – samce maszkary są stukrotnie mniejsze od samic i ni posiadają anteny. Przyczepiają się do partnerek i stale im towarzyszą, aż ich układy pokarmowe połączą się w jeden. Strasznie inne, prawda?
Osobliwe są także Linofrynie – mają duże lampy na szczycie nosa, a także krzaczaste, również świecące brody. Ich wielkie paszcze uzbrojone są w liczne długi i ostre zęby.




Też chciałabym mieć taką antenę…

10 komentarzy:

  1. Eeee, ludzkie samce tak samosię zachowują.

    OdpowiedzUsuń
  2. masz rację, ale obrazki mi się podobają, więc w dupie mam kto się tak zapaćkał:D Ważne, że był fotogeniczny:D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie chciałabym takiej spotkać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie chciałabym takiego czegoś w postaci osoby spotkać ; /

    Przepraszam , że cię zanudzam , ale to dla mnie bardzo ważne , ale czy zagłosowałabyś na mojego bloga w konkursie Blog Roku 2011 ?
    Treść sms'a to J00069 na numer 7122 . Cały dochód z SMS'ów zostanie przekazany na cele charytatywne ! Więc na prawdę warto

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe.Ja też chciałabym mieć takiego samca - przyczepiłby się do mnie i stale mi towarzyszył :)
    Dobrze,z bólem serca nacisnę na jedno kółeczko i mam nadzieję,że ujrzę cudaśne słoneczko ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ogarniam tego zrastania się, a myślałam że jeśli chodzi o "samców" to widziałam już wszystko :P trochę to przerażające taki jeden układ pokarmowy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie,żadne słoneczko się nie oświeciło,chyba,że coś źle pstrykałam :/
    Z braku czasu bardzo rzadko oglądam tv,ale oglądałam kiedyś wszystkie odcinki animée "Chocola et Vanilla" - wiesz,co to jest ? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze raz próbowałam nacisnąć i pisze wyraz ' voter' czyli - oddaj głos.Po naciśnięciu 'voter' ,pisze - participer à ce sondage ,tz weź udział w tej sondzie ... i wszystko,więcej nic nie ma :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Taka sama ryba w "Gdzie jest Nemo?" chyba była : D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale ze mnie tuman ! Cały czas szukałam innego słoneczka ^^
    Heh,na codzień noszę bokserki damskie ,a stringi na niedzielę i święta ;) Nie lubię jak w pokoju walają się ciuchy więc walają się w suszarce :D
    A w czym Cię zaskoczył pozytywnie piątek 13 ? - Opowiedz :)

    OdpowiedzUsuń